Total Pageviews

Tuesday, October 29, 2013

#Kolagen dari Shaklee



Tahukah anda apa itu kolagen dan apa manfaat kolagen kepada kulit?

Salam sejahtera kepada para pembaca, di sini pihak SemuaBeauty ingin berkongsi maklumat yang kami tahu. Di dalam badan kita telah memiliki zat kolagen yang cukup banyak di mana sebanyak 28% protein dalam tubuh terbentuk dari kolagen yang terdapat pada jaringan konektif seperti pada tendon dan pada tulang rawan. Kolagen juga sangat bermanfaat memberikan fungsi untuk meremajakan kulit yakni melambatkan penenuaan kulit.

Zat kolagen menjadi penunjang utama dalam fungsi membangun jaringan komponen pada dermis iaitu lapisan paling rendah pada kulit. Protein pada kolagen sangat baik untk menjaga kekencangan kulit serta kelenturannya. Namun seiring dengan bertambahnya usia, kolagen yang ada dalam badan akan berkurang fungsi, pecah dan kaku. Hal ini mengakibatkan kulit kendur dan menimbulkan garisan halus dan kedutan yang tidak diingini serta kehilangan manfaat elastisis.

Dan tahukah anda bahawa setiap tahun, kita akan kehilangan 1.5% kolagen di dalam badan dan pada waktu yang sama kulit akan menjadi keriput (berkedut) seperti orang orang tua. Hal ini disebabkan kolagen tidak boleh berfungsi dengan baik dan akhirnya akan terjadinya proses penenuaan.


Kolagen berfungsi sebagai nutrisi anti penenuaan

Oleh itu, bagi anda yang ingin kelihatan awet muda dari usia anda yang sebenar, anda sebenarnya memerlukan suppliment yang kaya dengan kandungan kolagen. Kami dari pihak SemuaBeauty ada menawarkan serbuk kolagen keluaran Shaklee. Boleh refer kepada gambar di atas untuk mengetahui kebaikan menggunakan serbuk kolagen dari Shaklee.


Untuk tempahan, sila order di semuabeauty@gmail.com atau sms/call 010-574 9786.

Insya allah, kami akan memberikan servis yang terbaik kepada anda semua. Selamat membeli belah.


     

No comments:

Post a Comment